W dzisiejszej rzeczywistości zakupy online to już chleb powszedni. Przyzwyczailiśmy się do tego, że aby coś kupić wystarczy parę kliknięć myszką i gotowe – produkty niebawem kurier przyniesie pod nasz dom. Jesteśmy też bardziej świadomymi klientami i nie damy się tak łatwo oszukać. Łatwo potrafimy porównać ceny produktów i wybrać najkorzystniejszą ofertę.

Wydaje się, że handel internetowy nie ma już przed nami tajemnic. Dawniej mieliśmy możliwość zakupów bezpośrednich lub telezakupów – czyli emitowanych w telewizji reklam produktów zwykle niedostępnych w zwykłych sklepach, które miały znacząco poprawić komfort naszego życia. Najlepsze telezakupy zapisały się w naszej pamięci do dziś, wielu z nas może wciąż posiada reklamowane produkty w swoich domach. Niezależnie od tego, czy te urządzenia rzeczywiście działały, istotniejsze było to, co nas skłoniło do ich kupna. Otóż skusiliśmy się na produkty z reklam – a reklama to dźwignia handlu i główny przestępca jeśli chodzi o kradzież naszych pieniędzy.

Reklama pokazuje nam życie ładniejsze, ciekawsze, wygodniejsze i często takie, o którym skrycie marzymy.

Twórcy reklam doskonale wiedzą, jakie są potrzeby większości z nas i pokazują nam to w krótkich filmikach. My, zachęceni i skuszeni propozycją, następnego dnia biegniemy do sklepu i kupujemy produkty z reklamy, które mają ulepszyć naszą rzeczywistość. Taki mechanizm kiedyś był bardzo mocny, lecz możliwe że dzisiaj już osłabł. Wydaje się, że mamy większą świadomość tego, co pokazują nam media i potrafimy już inaczej zareagować.

Telezakupy nie cieszą się już z taką popularnością jak kiedyś.

Wyparły je zakupy online – a tam ilość reklam jest ograniczona. Chociaż pojawiają się banery czy rożne dodatkowe okna z reklamami, to pokusy w Internecie nie są tak nachalne jak w telewizji. Jest to zupełnie inne oddziaływanie reklamy. Człowiek, który kupuje produkty za pośrednictwem Internetu jest mniej narażony na kupno dodatkowych rzeczy, które są mu niepotrzebne. Po prostu wchodzi na odpowiednią stronę i kupuje to, co zaplanował. Inaczej jest w supermarkecie – tam jesteśmy nieustannie kuszeni promocjami i wszelkimi dodatkami, jeśli kupimy odpowiednio dużą ilość wyznaczonych produktów.

Zakupy online to wciąż niedostępna oferta dla starszych pokoleń, dla których rzeczywistość wirtualna pozostaje zagadką. Wydaje się jednak, że z czasem zakupy online zastąpią tradycyjny sposób kupowania, ponieważ ich niewątpliwa zaleta jaką jest oszczędność czasu przekona wielu współczesnych sceptyków. Możliwe, że w przyszłości zmieni się również taktyka reklamodawców, którzy będą chcieli znaleźć dla siebie bardziej widoczne miejsce w sieci. Trudno ocenić, na ile te szybkie zmiany, którym podlega nasze społeczeństwo są pożyteczne, a na ile zgubne. Faktem jest natomiast, że współcześni właściciele sklepów muszą dostosować się do nowych wymagań konsumenta i myśleć o zakładaniu filii swoich przedsiębiorstw w Internecie, ponieważ właśnie do tej sfery zmierza nieuchronnie cała sfera zakupów.

źrodło: http://www.tvokazje.pl/