Nie przegap

Odpowiednia jednostka napędowa

Przez: alfred.p na 14 sierpnia 2015

Posiadanie własnego samochodu daje nam pełną niezależność. To my bowiem decydujemy, w którą stronę się udamy, jaką trasę wybierzemy oraz z jaką prędkością będziemy jechać. Własne cztery kółka dają nam również poczucie wygody, a dla wielu są wyznacznikiem statusu i pozycji społecznej. Dlatego staramy się być świadomymi kierowcami, którzy nie tylko znają przepisy, ale także dbają o swoje auta, a dbałość ta nie ogranicza się jedynie do obligatoryjnych corocznych przeglądów technicznych.

Stojąc w obliczu zakupu auta musimy zadać sobie podstawowe pytanie – jakie paliwo wybrać? Opcje są trzy: gaz, benzyna oraz olej napędowy. Jeżeli zależy nam na oszczędnościach i wiemy, że samochodem będziemy jeździć często, ale na niewielkich dystansach, powinniśmy wybrać pojazd z instalacją gazową. Musimy jednak przy tym pamiętać, że silnik benzynowy napędzany gazem będzie miał moc o kilka procent niższą od wyjściowej. Również dostęp takiego auta do części infrastruktury jest mniejszy, gdyż samochodem z instalacją gazową nie powinniśmy wjeżdżać między innymi na parkingi podziemne. Utrudnienie stanowić mogą także dłuższe wizyty na stacjach benzynowych, gdyż tankowanie gazu trwa dłużej niż benzyny czy oleju napędowego. W dodatku wymogi bezpieczeństwa sprawiają, że czynność tę musi wykonać pracownik stacji, co jeszcze bardziej wydłuża cały proces.

6956783342_6e0a3192a4_o

Dla osób, które samochodem będą poruszać się w mieście dobrym rozwiązaniem – będzie benzyna. Dodatkową zaletą jest niższa cena zakupu, gdyż to samo auto z silnikiem diesla będzie droższe. Również i niewielkie koszty napraw, zachęcają do wyboru silnika benzynowego. Wadą samochodów benzynowych są jednak wysokie koszty eksploatacji, gdyż silniki te palą więcej niż auta tankowane olejem napędowym. Auto na benzynę jest doskonałym rozwiązaniem jako drugi, dodatkowy pojazd w rodzinie, który służyć będzie w dużej mierze do krótkich dojazdów do pracy lub na zakupy.

Jeżeli jednak jesteśmy miłośnikami długich dystansów – powinniśmy wybrać diesel. Silniki tego typu mają większą moc i wysoki moment obrotowy, co szczególnie przydaje się w trakcie wyprzedzania. Charakteryzują się także mniejszym spalaniem, a co za tym idzie większym zasięgiem pojazdu. Dodatkową zaletą jest fakt, że awarie tego typu silników zdarzają się rzadko. Jednak kiedy już wystąpią, to koszt ich naprawy jest dużo wyższy niż usunięcie problemów związanych z silnikiem benzynowym. Są one także droższe w zakupie i szczególnie niewskazane dla osób, które jeżdżą mało i po mieście.

11613922755_b09a3ecced_k

Nowoczesnym rozwiązaniem są samochody hybrydowe – które posiadają zasilanie prądem oraz benzyną. Auta te są cięższe, ponieważ posiada dwa akumulatory oraz podwójny napęd. Mają także dobre osiągi i podobnie jak diesle wysoki moment obrotowy. Są ciche i mało palą. Jednak ich skomplikowana budowa sprawia, że rzadko mogą być naprawiane w nieautoryzowanych warsztatach. Dodatkowo ze względu na to, że zakup hybrydy nie jest premiowany w Polsce subwencjami rządowymi, tak jak ma to miejsce w Stanach Zjednoczonych czy niektórych krajach Europy Zachodniej, zakup pojazdu hybrydowego nie należy do najtańszych.

 

źródło: http://hspcompany.pl/

O alfred.p