Nie przegap

Niedoceniany olej

Przez: na 5 grudnia 2016
medycyna naturalna

Olej z konopi jest często bardzo niedocenianym i zapomnianym produktem, który wykazuje wiele cennych dla ludzkiego organizmu właściwości. Jego skuteczność została potwierdzona naukowo, zaś wydaje się, że został zapomniany głównie przez kampanie w związku ze sprzeciwem wobec stosowania konopi indyjskich (marihuany) w medycynie. Jednak produkt ten pozyskiwany jest z odmiany konopi siewnych, które nie wykazują psychoaktywnego wpływu na organizm człowieka.
Olej konopny jest bogatym źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych, które są inaczej nazywane zdrowymi tłuszczami, ze względu na dobroczynne działanie, które zapobiega powstawaniu chorób w organizmie. Nienasycone kwasy tłuszczowe są niezbędne w każdej diecie, a z racji tego, że są zdrowe zalecane są osobom, które są na diecie w przeciwieństwie do spożywania złych tłuszczów czyli nasyconych kwasów tłuszczowych pochodzenia zwierzęcego. Olej konopny zawiera odpowiednio zbilansowaną dla ludzkiego organizmu zawartość kwasów omega 3 i omega 6, który spożywanie codziennie zapewnia niezbędne w codziennej diecie tłuszcze. Olej konopny jest ponadto bogatym źródłem antyoksydantów, które hamują rozwój wolnych rodników i zapobiegają procesom utleniania w tkankach. Jest to o tyle istotne, że hamowane są w ten sposób procesy starzenia skóry oraz powstawanie nowotworów. Badanie wykazały, że olej z konopi skuteczny jest w walce z nowotworem mózgu, zwanym glejakiem, gdyż dzięki jego właściwościom zwalczane są komórki rakowe. Podobnymi właściwościami wykazuje się olej CBD, określany inaczej marihuaną medyczną, która również jest bardzo skuteczna w leczeniu nowotworów.

Olej konopny bogaty jest w witaminy (A, z grupy B, K) oraz minerały i aminokwasy. Polecany jest osobom mającym problem z niedoborem witamin oraz chorym na choroby związane z zaburzeniami w krzepliwości krwi oraz na awitaminozę. Ponadto dzięki tym składnikom odżywczym wspiera układ immunologiczny.

Olej z konopi należy spożywać na zimno dodając go do sałatek, serów, można polewać nim chleb oraz makarony. Natomiast stosowanie go do smażenia spowoduje utratę jego cennych właściwości odżywczych. Nie powoduje on skutków ubocznych niezależnie od sposobu dawkowania, jednak na początkowym etapie spożywania warto spożywać go w ilości od 2-3 łyżeczek dziennie i stopniowo zwiększać jego dawkę. Mogą go spożywać wszyscy niezależnie od wieku, w tym dzieci powyżej 3 miesiąca życia. Warto włączyć go do codziennej diety, by móc przekonać się o jego drogocennym działaniu na organizm i na samopoczucie.

Więcej szczegółów znajduje się pod tym adresem: wokolnatury.pl

O alfred.p

Napisz odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *