Nie przegap

Jaka profesja?

Przez: na 19 czerwca 2012

W world of Warcraft mamy do wyboru całe mnóstwo różnych profesji, jest ich kilkanaście. Oczywiście możemy wybrać jakies „standardowe” czyli wojownik albo mag, ale mamy też kilka bardziej unikalnych, typu druid czy łowca. Jednak ważniejsze są profesje drugoplanowe, czyli tak zwane skille. Możemy wybirać z kilkudziesięciu różnych, takich jak kowalstwo, hutnictwo, zbieranie ziół, alchemia czy umagicznianie przedmiotów (zwiększanie ich bonusów dla gracza). Każda profesja jest bardzo ważna, jednak żeby zdziałać coś dobrego należy zgrać się z przedstawicielami innych profesji – na przykład do alchemii może się przydać metal, który potrafi uzyskać jedynie doświadczony kowal. Lub na odwrót – kowalowi do wyprodukowania fajnen broni brakuje ziół lub eliksiru – wtedy odzywa się on do alchemika lub zielarza (zazwyczaj alchemik jest jednocześnie zielarzem, gdyż w innym przypadku wydałby on majątek na składniki – one są przerażająco drogie)
Zastanówcie się dobrze jaką profesję wybierzecie, gdyż potem oczywiście można ją jeszcze zmienić, jednak gorzej jest ze składnikami – musimy biegać po terenach, po których nie biegamy od kilkunastu czy kilkudziesięciu poziomów. Pozatym jeśli chcemy wrócić do poprzedniej profy to niestety znów zaczynamy od zera 😉 PVP jest oczywiście kwestią sporną, gdyż niektórzy uwielbiają to „uprawiać”, inni wolą chodzić na hunty z kolegami, odwiedzać instancje i ewentualnie popatrzeć na to, jak inni walczą na arenie. Jednak są ludzie mądrzejsi od nich (a przynajmniej moim zdaniem), którzy zamiast biernie się przyglądać walkom dwóch lub większej ilości graczy wolą sami walczyć, zyskując w ten sposób zarówno sławę (dla niektórych ważną) jak i punkty areny, które dają dużo możliwości wyboru ekwipunku od NPC (oczywiście wszystkie takie pancerze czy bronie kupione za punkty z areny są przeznaczone do PVP, i właśnie tam sprawdzają się najlepiej).
Dobrze jest pozatym potrenowac trochę walkę z graczami, bo nie wiadomo co sięstanie kiedyś, gdy będziemy na przykład zwiedzać jakiś teren czy po prostu przechodzić drogą i zostaniemy zaatakowani. Taki mistrz areny zresztą nawet nei zostanie zaatakowany. Kiedyś widziałem czterech hordziaków, którzy zaatakowali dwóch mistrzów areny ze strony Alliance. Było ciężko, ale wynik chyba oczywisty – mistrzowie areny (fakt, że mieli dużo lepszy ekwipunek i skill) zniszczyli hordziaków i udowodnili tymsamym, że ich tytuł zostałzdobyty jak najbardziej zasłużenie. Wielu graczy zastanawia siędlaczego oni mają jakieś gówniane itemy (zielone) w porównaniu do innych graczy (fioletowe i niebieskie). No i myślą, myślą, w końńcu decydują się na mozolne zbieranie złota w celu zakupienia lepszego ekwipunku.
Jednak tak czy siak nie dostaną żadnego naprawdę dobrego przedmiotu, gdyż te dobre (niektóre niebieskie i wszystkie fioletowe) się bindują na tego, kto je wygra w lsoowaniu podczas instancji. No właśnie – instancji. Olbrzymie katakumby, zaginione świątynie, place boju. Wszystko to może być instancją, zależy oczywiście od kaprysu Blizzarda. Zrobili ich oni całą masę, wszystkie zapełnione potworkami z różnych przedziałów levelowych.
I właśnie podczas wykonywania instancji zdobędziemy najlepsze przedmioty, dlatego zachęcam do przechodzenia ich w jak największej częstotliwości. Wiadomo przecież, że jeżeli idziecie w 10 osób, a itemy nie lecą zawsze i po kilka razy, to czasem się coś komuś trafi, czasem nie. Dlatego robimy je po kilka/kilkanaście razy, aby każdy był zadowolonym posiadaczem najlepszych itemó dla swojej profesji z danej instancji. W World of Warcraft stworzonym przez Blizzard mamy do czynienia z ciągłąpogonią za nowymi itemami. Od samego początku możemy zaobserowwać to zjawisko, bo jak wiadomo – każdy chce mieć coraz lepsze rzeczy, a żeby móc je nosić trzeba mieć wyższy lvl. A itemki, które są nawet bardzo dobre dla przykładowego lvla 29 okazują się słabymi dla kogoś na poziomie 30, gdyż wchodząc na kolejny przedział lvlowy (tak sięnazywają przedziało 1-9, 10 – 19, 20 – 29, 30 – 39 i tak dalej) otrzymujemy zupełnie nową gamę przedmiotów w grze, które mają nowe możliwości i dodają nam o wiele więcej statystyk niż byśmy tego oczekiwali. W ten sposób na przykład działają „winkey” czyli postacie robione najczęściej pod PVP lub pod dane instancje na przedział lvlowy. Przykład – hunter z lvlem 39, itemkami wszystkimi dla 38 – 39 lvla. Jest nie do pokonania przez kogokolwiek w tym przedziale lvlowym.
Łatwo w ten sposób zarobić dużo pieniędzy w realnym życiu (sprzedawanie przedmiotów zdobytych na instancjach dla 30 – 39 lvl) lub osiągnąć duże sukcesy na arenie (a więc dużo punktów areny) w PVP. Idealny układ, chociaż zawsze istnieje ryzyko, że taką postać „stracimy” dobijając przypadkiem 40 lvl.

O admin

Napisz odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *