Nie przegap

Dieta rozgrzewająca, czyli co jeść, gdy ciągle marzniesz?

Przez: Michał Krupiecki na 2 sierpnia 2018

Nie marznij zimą, jedz smacznie i zdrowo

Marzniemy jesienią i zimą, często nie potrafimy się rozgrzać, trzęsiemy się i nakrywamy się dwiema kołdrami. Warto wówczas jadać to, co rozgrzewa. Dieta rozgrzewająca rządzi się pewnymi zasadami. Należy jadać co najmniej cztery posiłki dziennie, a jeszcze lepiej pięć. Organizm dostanie wówczas dawkę energii i witamin, które szybciej strawi. Dieta na jesień i zimę musi obfitować w warzywa oraz owoce – mogą to być warzywa gotowane, domowe przetwory, mrożonki oraz kiszone rzeczy, np. kiszone ogórki, kiszona kapusta, kiszona rzodkiewka, itp. Ciepłe śniadanie jest bardzo ważne. Zupa, kasza jaglana lub inne sycące danie doda sił. Łatwiej wówczas wyjść z domu i pojechać do pracy. Produkty zbożowe, błonnik, witaminy oraz magnez są szczególnie polecane zimową porą. Jesienią warto jadać zupy jarzynowe oraz zupy kremy. Dużo ciepłych napojów należy włączyć do takiej diety – mogą to być herbaty z bzu, malin oraz lipy. Są one zdrowe i godne polecenia, sprawiają, że człowiek po ich wypiciu czuje się o wiele lepiej i nie marznie. Do takich napojów należy dodawać cynamon, imbir oraz miód. One znakomicie rozgrzewają i czynią organizm odpornym. Do potraw doda należy czosnek, cebulę, chrzan, musztardę, pietruszkę oraz imbir. Brokuły, kalafiory, czerwona papryka, pomidory, grejpfruty i mandarynki mają witaminę C, dlatego zimą należy spożywać mnóstwo takich produktów, zdrowych i dających tak ważną odporność.

Rozgrzewająca dieta daje odporność i sprawia, że człowiek nie marznie tak, jak jedząc inaczej. Zdrowe i pożywne jedzenie jest o wiele lepsze od łykania pigułek. Płatki owsiane są doskonałe na śniadanie zimową porą, ponieważ rozgrzewają i dodają ciepła. Wystarczy wsypać do nich garść rodzynek, trochę moreli i już dieta jest o wiele smaczniejsza. Poleca się pogryzanie jabłek, które regulują trawienie i mają w sobie dużo wody, dzięki czemu nawilżają organizm od środka. Smakowite jabłka to podstawa każdej diety – można je dodawać do sałatek, surówek, jadać na deser. Raz w tygodniu można wypić szklankę gorącej czekolady, która wspaniale rozgrzewa oraz odżywia ludzkie ciało. Pyszna czekolada poprawia nastrój, warto zafundować sobie szklankę takiego aromatycznego napoju raz w tygodniu. Spożywanie kiełków pozwala zapobiec zakwaszeniu organizmu oraz spalić szybciej zbędne kalorie. Kiełki można kupić gotowe lub samodzielnie je wyhodować.

Podsumowując, zdrowe i rozgrzewające jedzenie jest korzystne dla organizmu. Pomaga dobrze spędzać czas i jadać to, co smakowite i pyszne. Na pewno warto przyrządzić pyszne potrawy, które dodadzą ciału energii i ocieplą je tak, jak nic innego.
Interesują Cię diety rozgrzewające ? Dieta keto jest dla Ciebie na portalu altruismonline.com pozwoli Ci znaleźć świetne inspiracje!

O Michał Krupiecki

Kocham pisać artykuły o wszystkim !